07/10/2022

Al meer dan 30 jaar organiseert de Lionsclub Wieringermeer e.o. éénmaal per jaar een Paardrijdag voor de  bewoners van ’s Heeren Loo ( Noorderhaven) uit Julianadorp.

Waar de Paardrijdag als gevolg van de Coronapandemie twee jaar geen doorgang had kunnen vinden, was het 16 september jl. weer zover.

Een bus vol cliënten, medewerkers en vrijwilligers vertrok ’s-morgens vroeg met een door de Lions verzorgde bus vanuit Julianadorp naar Middenmeer voor een dag plezier met paarden en met elkaar. Het ochtendprogramma bestond enerzijds uit een huifkartocht door de omgeving en anderzijds uit een dressuurproef. De huifkar  van de Terphoeve met oud Lionslid Ben Tops op de tractor  is in totaal drie keer op pad gegaan om alle gasten in de gelegenheid te stellen om een keer mee te kunnen gaan en te genieten.

De dressuurproef konden de gasten afleggen op de eigen vertrouwde paarden van Noorderhaven waar zij normaal ook op rijden. Deze paarden waren eerder die ochtend door de Lions opgehaald in Julianadorp. Onder toezicht van de deskundige jury bestaande uit Wilma Heijnen en Chris in ’t Panhuis hebben alle gasten de proef met prachtige cijfers weten af te ronden.

Na de traditionele lunch bestaande uit nasi met pindasaus gevolgd door ijs met slagroom, werd het tijd voor het middagprogramma wat werd aangevangen met ringsteken. Met Bert Koorn, Kees Keijzer en Herman IJzendoorn op de bok verliep ook dit onderdeel vlekkeloos waarna het tijd werd voor het laatste onderdeel van het programma, namelijk een optreden van Cowboy Silly Billy. Met hulp van zijn trouwe viervoeter wist Cowboy Silly Billy de gasten grandioos te vermaken met zijn aanstekelijke liedjes.

Onder begeleiding van Cowboy Silly Billy zijn alle gasten rond 16.00 uur richting de al gereedstaande bus gelopen om moe en voldaan weer naar huis te gaan met de belofte; tot volgend jaar.

Lionsclub Wieringermeer e.o. kon deze dag niet organiseren zonder de belangeloze hulp van de vrijwilligers van de Wieringermeerruiters  (Grete en Silvia) en het zorgpersoneel van Noorderhaven;  sommigen kwamen zelfs op hun vrije dag!

Ook willen de Lions bloemwinkel Bloemennis uit Hippolytushoef en Sikina Evenementen & Organisatie uit Den Helder bedanken. Het is met hulp van Bloemennis dat de manage prachtig was ingericht en  dankzij de sponsoring van Sikina Evenementen & Organisatie was het mogelijk om Cowboy Silly Billy op te laten treden.