De Lions Club in Nederland is op initiatief van de Gouverneursraad gestart met een speciaal "Refugees and Displaced Persons" fonds, waarvanuit projecten op dit moment vooral in de buurlanden Roemenië en Polen worden uitgerold. Wij weten daardoor dat ons geld snel op de goede plek terecht komt met behulp van ons internationale netwerk! En door dit speciaal opgezette fonds, weten (Nederlandse) Lions ook dat het geld op de plek komt waar zij willen helpen, omdat er gecoördineerd projecten en acties worden opgezet: hier zit onze kracht. Er is al volop mailcontact tussen de Europese LCIF-coördinatoren. Met name contacten vanuit Polen die vertelden over de schrijnende situaties en de Lionsclubs ter plaatse hopen op ons aller steun om de Oekraïense vluchtelingen te helpen.
Dit kunt u doen onder vermelding “Lions helpen Oekraïne” op onze bankrekening: NL31ABNA0413880184

Where there is a need, there is a Lion