20/04/2022

In maart 2022 hebben de Lions Wieringermeer e.o. een initiatief van Marianne de Bruijn ondersteund voor hulp aan oorlogsvluchtelingen in Oekraïne, uit de opbrengsten van de Kaletakkenloop. Samen met haar man Lammert heeft Marianne in Hippolytushoef e.o. goederen en voeding verzameld en zijn zij met een auto en een vrachtwagen naar Stargard in Polen afgereisd. Tussen 28 maart en 2 april hebben zij de heen en terugreis van in totaal 1800 km afgelegd. In Stargard is een groot coördinatiecentrum voor hulp vanuit verschillende Europese landen ingericht, volledig opgezet door vrijwilligers. Begin april is vanuit Stargard een convooy vertrokken naar Kiev en Marioepol in Oekraïne. Helaas zijn de oorlogsberichten vanuit Marioepol gedurende april steeds slechter geworden en zal het erop neer zijn gekomen dat alle hulp in Kiev is afgeleverd. Marianne en haar man danken de Lions voor hun steun. Mogelijk gaan zij in mei 2022 voor de tweede keer naar Polen.