08/02/2023

Het ANWB Kinderfietsenplan is een landelijke actie die tot doel heeft  te zorgen dat alle kinderen in ons land, van wie de ouders dat niet kunnen betalen, over een fiets kunnen beschikken.

Mensen die een kinderfiets over hebben kunnen deze doneren. Deze worden dan door vrijwilligers opgehaald.

De fietsen komen op verschillende adressen binnen, in onze regio is dat de Factorie in Schagen. Daar  is een leerwerkplaats  voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Uit verschillende materialen kan men op de Factory weer een goede kinderfiets samenstellen, maar er moet meestal wel wat aan de gedoneerde fietsen gebeuren: soms nieuwe banden of een nieuw zadel en snelbinders, de verlichting moet in orde zijn: kinderfietsen moeten veilig zijn maar ook een beetje knap zijn. Een kind wil trots zijn op een fiets.

De Lions hebben besloten de kosten voor de noodzakelijke opknapbeurt voor kinderfietsen in onze eigen regio (Wieringen en Wieringermeer) te betalen.

Voorlopig gaat het om 10 fietsen en de begrote kosten zijn gemiddeld € 40,-- per fiets.

De Lions kunnen met uw hulp  het  Kinderfietsenplan steunen. Dank zij de opbrengst van de Lions Kale Takkenloop van  8 januari 2023!